Framtidspanelen: Josefine på plats och hoppas på en positiv framtidstro i Almedalen

Framtidspanelen är på plats i Almedalen. Josefine Forsling laddar med frukost och en joggingtur.

IMG_2547
Varför är du i Almedalen?
– Jag är här att för att lära mig mer om hur människor tänker om innovationer och biobaserade jobb.

Vad ska du göra?
– Jag ska intervjua KTHs rektor, miljökonsulter och andra och det ska bli kul. Jag ska också gå på en del seminarier och hoppas får lite aha-upplevelser från dem.

Vad hoppas du få höra?
– Jag kommer gå på seminarier som handlar om bioekonomi och varianter på det. Jag hoppas det finns en positivt anda och tro där.

Idag gör Annie Lööf ett utspel om att sänkta skatten på jobb och ha högre skatt på farliga kemikalier. Tillsammans ska det leda till ett bättre samhälle. Vad tänker du om det?
– Jag kan förstå Centerns tankar, men det kommer bli svårt för det är svårt att säga vad som är farligt. Jag får lust att fråga Annie Lööf om hon vet vad ett flamskyddsmedel innebär. De behövs ju av säkerhetsskäl. Det ska bli kul att höra mer vad hon säger i partiledartalet.

För två veckor sedan blev du klar civilingenjör i polymera material. Vad hoppas du att du har för jobb om ett år?
– Drömmen är att syssla med någon typ av produktutveckling av någon polymer produkt. Något bra nytt läkemedel eller material till nya Iphones med mer polymer. Eller lacker till flygplansmotorer som gör man behöver mindre flygbränsle när man flyger. Det finns så sjukt många möjligheter med polymerer så något intressant kommer jag hitta.

Kommentera

